Opret ny profil (Gratis)  -  Log ind

DANSKE BØRN, når tavsheden brydes

Boganmeldelse

Anmeldelse af "DANSKE BØRN, når tavsheden brydes…" af Stig Andersen

Danmark har 14.000 anbragte børn. Børn, der er fjernet fra hjemmet på grund af svigt. 6 af disse børn (i dag unge mennesker) fortæller deres hudløse ærlige historie i denne bog. Det er bestemt ikke læsning for sarte sjæle… Jeg sad med en følelse af stor sorg over, at vi i vores rige samfund behandler dem, der i forvejen ikke står særligt stærkt på en så følelsesløs, kynisk og kold måde. Bogen beskriver heldigvis også hvordan nogle få ildsjæle i vores behandlerstand virkelig gør en forskel, uden dem ville det nok være svært at finde en mønsterbryder.

Formand for Børnerådet Lisbeth Zornig Andersen har skrevet forord i bogen… Hun starter med en RØD ADVARSEL ”Denne bog er ikke for sarte sjæle, og har man tendens til mareridt efter gyserfilm skal man måske genoverveje læsningen”…. Jeg giver hende ret, det er sjældent at jeg sidder med våde øjne over en bog, men denne bog er så virkelig. Det er 6 unge menneskers virkelige liv i dagens Danmark og vi bliver inviteret helt indenfor…. Bare det dog var fiktion, teater, film, drama eller anden form for ”skønlitteratur” – Det er den barske virkelighed og ikke læsning for børn !

Efter at jeg har læst denne bog, er jeg blevet meget mere eftertænksom når jeg læser om unge voldsmænd, narkomaner, prostituerede og kriminelle… Hvorfor drikker Jeppe? Det giver DANSKE BØRN, når tavsheden brydes… af Stig Andersen et velskrevet og tydeligt billede af.

Tak til Stig for at bryde tavsheden omkring disse unge mennesker og generelt give et billede af hvordan det er at være ”udstødt”… Og til Louise, Jessica, Chanette, David, Jeanette & Kristoffer – Jeg håber af hele mit hjerte at I bliver lykkelige i Jeres voksenliv, I om nogen fortjener det… Åbne arme og god vind til Jer 6 modige unge mennesker…..

Læs den hvis du tør !

Anmeldt af adm. direktør Helle Laursen Petersen, delebarn.dk

Copyright 2009 - 2023 @ delebarn.dk ApS   -   FAQ  -   Besøg os på Facebook